Studiu de caz magazin online Fashion

Cum un magazin online de fashion* a avut rezultate foarte bune în pandemie

www.wildfashion.ro

6.35

ROAS Facebook

20%

Venituri Email Marketing

8

ROAS Google

SUMAR

Marketos administrează campaniile PPC, Facebook Ads, Email Marketing, iar în rândurile următoare vei afla cum am reușit să creștem profitul operațional cu peste 30% în 2020.

Pandemia de Covid a schimbat în totalitate obiectivele pe anul 2020 ale aceste afaceri. Dacă la sfârșitul anului 2019 se dorea o creștere a cifrei de afaceri cu cel puțin 20% în 2020, venirea pandemiei și blocarea / întârzierea importurilor de stocuri din China a făcut acest lucru imposibil. Marfa care în mod normal ajungea în 3 saptămâni, numai venea nici în 2 luni, lipsa de stocuri facea imposibilă realizarea obiectivului. Acest lucru a generat o schimbare majoră a obiectivelor.

Obiectivele care ne-au implicat pe noi au fost:

  1. Reducerea pe cât posibil a cheltuielilor publicitare și încercarea creșterii ROAS-ului
  2. Creșterea veniturilor generate de clienții existenți

Testimonial Client

“Anul 2020 a fost cel mai greu an pentru noi. A trebuit să facem modificări majore pentru a supraviețui pandemiei. Dependența noastră de produsele realizate în China aproape ne-a costat afacerea. Ideile venite de la Marketos au fost excepționale, iar modul cum au fost aplicate a menținut această afacere în funcțiune.“

PREZENTARE GENERALĂ

Clientul este un retailer de îmbrăcăminte pentru femei din România.

Problema - dependeța de produsele din China

Aproximativ 85% din produsele comercializate de ei pe zona online aveau ca proveniență China. Începerea pandemiei în Decembrie în China a blocat practic posibilitatea livrări la timp a produselor. De exemplu a fost o comandă mare care trebuia să ajungă cu 2 săptămâni înainte de Craciun și care a ajuns la mijlocul lui Martie. Lipsa stocurilor s-a simțit în bugetele de marketing, produse mai puține, automat bugete mai mici de promovare, automat comenzi mai puține.

Clientul s-a mișcat rapid și a luat decizii care s-au dovedit salvatoare

Marketos a venit cu propunerea creșterii ratelor de conversie și a retenției clienților, iar CEO-ul companiei a înțeles impactul pe care îl poate avea această abordare pentru o afacere.

SOLUȚIA

Gestionarea campaniei de email marketing

Marketos a restructurat campaniile de email marketing ale clientului, ajungând ca de la sub 5% venituri din email marketing la începutul anului, acestea să reprezinte aproximativ 20% la sfârșitul lui 2020.

Ajustarea și optimizarea campaniilor de Facebook și Google

Chiar dacă bugetul total pentru Google și Facebook în anul 2020 a fost la 30% din bugetul pe anul 2019, optimizarea afacerii a dus la creștere profitabilității companiei.

Analiza, concluziile datelor, scalarea soluțiilor câștigătoare

Prin analizarea continuă a datelor primite și prin folosirea tehnologiilor avansate de automatizare, Marketos a reușit să optimizeze foarte rapid campaniile, să ajusteze constant bidurile, ca ROAS-ul să fie cât mai mare, iar toate costurile să fie păstrate sub control.

Rezultatele pe Google Ads în 2020 raportat la 2019:

După cum se poate observa în print screenurile de mai jos lipsa stocurilor a dus la o scădere a bugetului cheltuit pe Google cu peste 68%, dar totuși ROAS - ul a crescut cu 38%. Această creștere a fost destul de mare, mai ales că a fost nevoie să se vândă produse rămase pe stoc. Cine cunoaște industria fashion știe de asemenea ca noul vinde foarte bine, iar produsele care nu se dau, efectiv nu se mai dau. Rezultatele obtinute au fost foarte bune.

 

Rezultate Google Ads 2020

 

După cum se observă ROAS-ul este 8, iar costul cu conversia a scazut cu peste 35%. Creșterea rezultatelor a venit în special din automatizările realizate în Google Shopping.

Rezultate Facebook Ads în 2020 raportate la 2019:

După cum se poate observa în print screenurile de mai jos lipsa stocurilor a dus la o scădere a bugetului cheltuit pe Facebook cu peste 70%, dar totuși ROAS - ul a crescut cu 23.5%. Această creștere a fost destul de mare, mai ales că a fost nevoie să se vândă produse rămase pe stoc. Cum am spus și anterior, în fashion noul vinde foarte bine, iar produsele care nu se dau, efectiv nu se mai dau. De asemenea costurile CPM (costurile pe mia de afișări) pe Facebook au crescut în 2020 cu aproximativ 40% față de 2019.

 

Rezultate anul 2020

Rezultate Email Marketing 2020:

După cum se poate observa în print screenul de mai jos volumul de comenzi generat prin serviciul de Email Marketing este de aproximativ 20%. Rezultatele au venit din schimbarea serviciului de email marketing, s-a ales Omnisend pentru ușurința de creare flowuri și multitudinea de automatizări oferită. A fost crescut frecvența campaniilor emailurilor de newsletter trimise săptămânal de la 1 pe săptămână la 5-6, dar pe diferite segmente de audiență. De asemenea au fost create automatizări noi în funcție de acțiunile utilizatorilor pe site.

CONCLUZIE

Chiar dacă cifra de afaceri este importană, valoarea totală a profitului este de asemenea importantă. Acest studiu de caz ne învață că uneori poți obține un profit mai mare, cu o cifră de afaceri mai mică, dacă aplici un marketing corect, targhetat și bazat pe date.

DORIȚI REZULTATE CA ACESTA?

Marketos configurează și gestionează cu succes campaniile de promovare pe Google, Facebook & Instagram, Email Marketing pentru a ajuta companiile de comerț electronic să obțină o creștere dinamică, fără a se îngrijora de rentabilitatea investiției.